دبیرستان موعود

وبلاگ گروهی دانش‌آموزان دبیرستان موعود


+ نوشته شده در  چهارشنبه سی و یکم شهریور 1389ساعت 23:33  توسط آرش شجاعیان  | 

سلام

یه مقایسه بین دو خودرو ای که در ایران تولید میشود برای بهتر تصمیم گرفتن افرادی که قصد خرید یکی از این خودرو ها را دارند.

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

امروز قصد داريم كه دو خودرو ريو و سمند معمولي را كه تقريبا در يك رنج قيمتي قرار دارند مقايسه كنيم. در حال حاضر خودروي ريو متعلق به شركت سايپا قيمتي برابر با 14ميليون تومان دارد و سمند معمولي ايران خودرو نيز 13ميليون و 800هزار تومان در بازار خودرو خريد و فروش مي‌شود.

ريو در نماي خارجي داراي طرحي همچون مزدا و يا هيوندايي ورنا است و طرح چراغ‌هاي جلو وعقب به نوعي مكمل يكديگر هستند. سمند معمولي نيز با صندوق عقب و شكل چراغ‌هاي عقب از طراحي خاصي برخوردار بوده كه اگر مشتري آن را نپسندد به طور حتم به سراغ سمند LX مي‌رود، البته با پرداخت هزينه‌اي بيشتر. ريو توليد شده در ايران داراي دو موتور 4 سيلندر مي‌باشد موتور اول داراي حجم دقيق 1343سي‌سي و قدرت 75اسب بخار و حداكثر سرعت 165كيلومتر در ساعت است اما موتور بعدي كه نمونه قوي‌تري مي‌باشد داراي حجم دقيق 1493سي‌سي و قدرت 97 اسب بخار و حداكثر سرعت 175كيلومتر در ساعت است. به هر حال اين خودرو قدرت نسبتا كمتري در مقايسه با سمند دارد. هر چند كه دو خودرو بازده موتوري بالايي ندارند و به علت نداشتن ABS نمي‌توانند ترمز‌گيري خوبي داشته باشند.


البته ريو را مي‌توان به صورت سفارشي به ترمز ABS مجهز كرد. همان‌طور كه گفته شد سمند با داشتن موتور 8/1ليتري، قدرت بالاتري نسبت به ريو دارد. در شتا‌ب‌گيري سمند كمي برتر نسبت به ريو به نظر مي‌رسد. در هندلينگ و فرمان‌پذيري دو خودرو يكسان هستند و ريو با توجه به ابعاد نامناسب رينگ و لاستيك با سمند برابري مي‌كند. اگر بخواهيم كمي دقيق‌تر بنگريم، سمند با داشتن فضاي بيشتر براي سرنشينان و شتاب‌گيري بهتر مي‌تواند گزينه بهتري نسبت به ريو باشد.


+ نوشته شده در  چهارشنبه سی و یکم شهریور 1389ساعت 23:3  توسط آرش شجاعیان  | 

سرطان معالجه‌ای محدود

کوشش فوق‌العاده زیادی در مورد مطالعه و آزمایشهای ترکیبات علیه انواع سرطان انجام گرفته است ولی قبل از اینکه موانع بطور حقیقی برطرف گردد، تستهای تشخیص مطمئن برای شناسایی سریع سرطان در انسان باید توسعه داده شود و در سطح اساسی‌تری ، تجسس باید از منشا ایجاد سرطان خود به خود انجام گیرد. در حال حاضر هیچ ترکیب شیمیایی که بتواند نوعی سرطان را درمان کند شناخته نشده است هنوز معالجه سرطان ، اکثرا محدود به جراحی و بکار بردن اشعه‌های یونیزه کننده می‌باشد. با این وصف ، داروهای ضد سرطان زیادی وجود دارد که قادر به تخفیف درد ، اضافه کردن طول مدت عمر به میزان قابل توجه ، جلوگیری از عوارض بعد از عمل جراحی و حداقل از بین بردن موقت تومر مغزی می‌باشد. این دارو همچنین قادر به برگشت دادن موقت بعضی انواع سرطان است که با جراحی یا اشعه درمان پذیر نیست، دوز موثر اکثرا نزدیک به دوز سمی آنهاست و تمام این داروها نسبتا دارای شاخص درمانی کم می‌باشد.

اثر درمانی

برای اینکه بتوان ماکزیمم اثر درمانی را بدست آورد دارو مکررا تا حد دوز سمی تجویز می‌شود. با این امید که سلولهای سرطانی بتواند خیلی کندتر از سلولهای طبیعی رشد کرده و بحال اول برگردد هر دوره معالجه احتمالا اثرش از دوره معالجه قبل کمتر است.

ترکیبات شیمیایی برای شیمی درمانی سرطان

ترکیبات شیمیایی برای شیمی درمانی سرطان بکار می‌رود بتوان با این شرح تقسیم بندی نمود :


  • عوامل آلیکله کننده «نیتروژن مستارد و ترکیبات وابسته آن):
    نیتروژن مستارد عاملی موثر بر ضد سرطان است و اثر ضد سرطانی ترکیبات نیتروژن را بعلت حلقوی شدن آن در آب و تشکیل یونهای خیلی مخال اتیلین اسیونسیوم می‌دانند، که با ترکیباتی که دارای هیدروژن قابل تعویض هستند.
  • آنتی‌مابولیت‌ها آنالوگهای اسید فولیک و آنالوگهای پورین و پیریمیدین
  • هورمونها ـ ACTH و کورتیزون و همجنس‌های آن ، استروژنها و آنرژنهای متعدد
  • گروه متفرقه که شامل اورتان و آلکالوئیدها می‌باشد: اورتان کریستالهایی است بسیار محلول در آب و با اسیدها و قلیائیها ناسازگار می‌باشد. اثر سمی آن روی سلولها در بسیاری موارد شبیه اثر نیتروژن مستارد است ولی اورتان داروی بسیار ضعیف‌تری است. و بسیاری ترکیبات شیمیایی دیگر نیز وجود دارد که در اینجا مورد مطالعه قرار گرفته نشد.

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه سی و یکم شهریور 1389ساعت 22:41  توسط آرش شجاعیان  | 


+ نوشته شده در  چهارشنبه سی و یکم شهریور 1389ساعت 22:21  توسط آرش شجاعیان  | 

مشخصات اوانته ومگان

مشخصات هیوندایی آوانته
موتور پیشرفته 2000cc DOCH با دو میل سوپاپ و 16 سوپاپ و قدرت 143 اسب بخار
گیربکس معمولی 5 دنده یا اتوماتیک
ترمز ها در چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS
تجهیزات:
کیسه هوا برای سرنشین های جلو
کامپیوتر سفری
رادیو پخش مجهز به 4 بلند گو و CD درایو همراه با آنتن برقی
کمربند ایمنی با قابلیت پیش کشندگی
آینه ها و شیشه های برقی
شیشه ها رنگی همراه با گرمکن شیشه های عقب
چراغ مه شکن جلو
سیستم هشدار دهنده و قفل مرکزی با برد بالا
برف پاکن قابل تنظیم زمانی
صندلی تاشو سر نشین عقب

این خودرو در نمای ظاهری بسیار خوب هست بخصوص در جلو که نشاندهنده ی طبهر خاص طراحه
این خودرو در جلو نمایی خشن داره که واقعا زیباست یخصوص در شب وقتی این ماشین در اینه دیده میشه بیشتر شبیه گرگی هست که با سرعت داره بهت نزدیک میشه ( گرچه با یه نیش گاز زانتیا بی وجود میشه ):i
در نمای عقب هم نه خوبه نه بد
قابل تحمله ولی سادست و قدیمی
بلکه طراح میتونست با کمی زحمت عقب این خودرو رو زیباتر طراحی کنه
در هر حال در نمای خارجی این خودرو قابل قبوله
خوب بریم سر اصل مطلب یعنی مگان که بهترین خودروی سال اروپا بوده و فروش خوبی عاید رنو کرده که حالا هم رنوی حریص به فکر پخش این خودرو در کشور عزیزمونه تا پول بیشتری به جیب بزنه و هم بازار ایران رو به نام خودش بزنه و قرق کنه
من حتی تصمیم گرفتم که برای اینکه فاصله ی زیادی بین اوانته و مگان نیوفته مدل 2000ولی ضعیفتر از اوانته که در اروپا تولید میشه رو بررسی کنم
موتور مگان دارای حجمی بالغ بر 2.0هست که دارای 4سیلندر و 133اسب هست
این خودروی پر طفدار دارای گیربکس 6دنده هست که این گیربکس عملکرد بسیار مطلوب و عالی و هماهنگی خاصی رو با موتور داره ( به طور کلی میتونیم این هماهنگی رو در سیناد ببینیم چون سیناد دارای گیربکس و پیشرانه ی مگان مدل98هست )
وزن این خودرو چیزی بالغ بر 1200کیلو گرم هست که تقریبا خوب به نظر میاد
فضای کابین در عقب حتی با خواباندن صندلیهای جلو چیزی بالغ بر 520لیتر هست که فوقولادست
ایمنی:
این خودرو همونطور که مانند یه فشنگ تند رو هست باید در مقابل تصادفات هم ایمن باشه برای همین رنو یه کارایی کرده که از مهمترینشون میتونیم به:
ایربگ در سقف-ستون-و در فرمان و برای سرنشین کناری راننده هست
دارای ترمزهای دیسکی هست
دارای سیستم ترمز absهست
دارای انتقال قدرت مساوی قدرت برای ترمزگیریه
دارای سیستم کروزه
و............
امکانات این خودرو:
دارای ایرکاندیشن اتوماته
دارای پرده برای شیشه هاست
دارای شیشه های بالابر برقیه
دارای 6بلندگو هست
دارای سطل زباله برای راننده و سرنشین جلویی هست به طور مجزا
دارای قفل کننده و باز کننده ی درها بصورت اتومات هست
دارای سیستم کنترل سرعت هست
دارای دسته برای سرنشین جلو و عقب برای اسایش و راحتی هست
و............
نمای ظاهری:
در واقع مگان در جلو کمی سادست و زیاد امروزی و دقیق طراحی نشده ولی باز هم بهتر از هیچیه و خوب به نظر میاد
در عقب بهتر طراحی شده

+ نوشته شده در  چهارشنبه سی و یکم شهریور 1389ساعت 22:21  توسط آرش شجاعیان  | 

لطیفه

1-یارو میخواد زیر در یایی امریکایی هارو غرق کنه در میزنه فرار میکنه

2-یارو میره بقالی بیسکویت بخره بقال میگه ساقه طلایی خوبه؟ میگه نه میگه ویفر خوبه؟ میگه نه میگه مادر خوبه ؟ میگه سلام میرسونه

3-یارو میخواد به فلسطینی ها کمک کنه براشون سنگ پست میکنه

4-یه بنده خدا زنگ میزنه 118 میگه شماره غضنفر رو دارین تلفنچی میگه نه یارو میگه پس من میگم شما یاد داشت کنید

5-به غضنفر میگن خیلی اقایی میگه ما بیشتر

6-ملا نصرالدین میره ماه عسل یادش میره زنشو ببره

7-غضنفر می خواسته گردو بشکنه گردو رو می ذاره زیر پاش با اجر میکوبه رو پاش

8-غضنفر میره راهپیمایی می بینه شلوغه برمیگرده


+ نوشته شده در  چهارشنبه سی و یکم شهریور 1389ساعت 19:35  توسط آرش شجاعیان  | 

گذاشتن لپ تاپ روی پاها و گذاشتن موبایل در جیب جلوی شلوار عامل ضعف اسپرم های مردان - تورم بیضه ها و ضعف قوای جنسی و ایجاد روماتیسم در پا میباشد که متاسفانه در ایران کمتر به آن توجه میشود.

یکی از اثرات همین استفاده اشتباه ضعیف کردن آنزیمی به نام پروستوگلاندین میباشد که تقریبا" تمام مردان عقیم از نبود این اسیدهای اشباع نشده رنج میبرند.

برای اثبات این موضوع یک دانه تخم مرغ خام را بین دو گوشی موبایل که در فاصله 30 سانتی متری هم قرار دارند بگذارید و با یکی از موبایل ها با موبایل دیگر تماس بگیرید و اجازه بدهید 20 دقیقه این تماس برقرار باشد و تخم مرغ هم بین این دو بماند. بعد از این 20 دقیقه تخم مرغ شما کاملا" پخته میشود و میتوانید از آن به عنوان تخم مرغ آب پز استفاده نمائید.

حالا ببینید این امواج روی بدن شما چه تاثیری خواهند داشت.
کلمات کلیدی مطلب : موبایل - اسپرم - عقیم - لپ تاپ -
+ نوشته شده در  چهارشنبه سی و یکم شهریور 1389ساعت 18:25  توسط آرش شجاعیان  | 

P1000 Galaxy tab(عکس)

بقیه ی عکس ها در ادامه ی مطلب...

منبع:miladhalibak


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه سی و یکم شهریور 1389ساعت 18:10  توسط میلاد غلامرضایی  | 

P1000 Galaxy tab(عکس)

بقیه ی عکس ها در ادامه ی مطلب...

منبع:miladhalibak


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه سی و یکم شهریور 1389ساعت 18:6  توسط میلاد غلامرضایی  | 

موسیقی درمانی

موسیقی درمانی روشی در کنار علم پزشکی است که در ان افراد دوره دیده موسیقی را به شیوهی تخصصی به کار میبرند. برنامه به گونه ای طراحی شده که به بیماران کمک میکند در نبرد های جسمی عاطفی روحی ذهنی و اجتماعی پیروز شوند. حیطه کار انان از بهبود بیماران سالمند در کیلینیک ها تا کاهش درد های زایمان واسترس را فرا میگیرد.

منشا موسیقی درمانی

در سراسر تاریخ موسیقی دلدلی بر وجود تاثیر پذیری احساسات انسانی بوده است. در انجیل امده که شاه سایول توسط چنگ داوود ارام شد و یونانیان باستان نیز تاثیر شفا بخش موسیقی را به خوبی شناخته بودند. در بسیاری از فرهنگ ها موسیقی می تواند سبب تغییر روحیه شود. تاثیر محرک و ارام بخشی داشته و بر فرایند فیزیو لوژی مانند ضربان قلب و تنفس اثر بگذارد. در جنگ جهانی دوم از موسیقی برای درمان سربازان مجروح استفاده می شد و این امر سر اغازی برای مطالعات و دوره های علمی استفاده از موسیقی در درمان بود.

تاثیرات جسمی موسیقی

واکنش مغز در برابر موسیقی تغییراتی را در بدن ایجاد میکند. اهنگ میتواند بدن را به سوی الگوی تنفسی ارام تر و عمیق تر هدایت کند که همین امر سبب ارام شدن جسم میشود و تاثیر ارام بخشی دارد.

تاثیرات ذهنی

بسته به نوع سبک صدا و صوت دارد موسیقی میتواند فرد فرد را هوشیار کرده یا به ارامش او کمک کند. به وسیله ی موسیقی می توان قدرت حافظه و یاد گیری را افزایش داد و از این خاصیت در اموزش بچه های عقب مانده ذهنی نتیجهی خوبی گرفت.



+ نوشته شده در  چهارشنبه سی و یکم شهریور 1389ساعت 16:32  توسط آرش شجاعیان  | 

آمار لحظه به لحظه جهان در WorldoMeters

اگر میخواهید آمار لحظه به لحظه جهان را داشته باشید به  سایت زیر سر بزنید .

در این سایت اطلاعاتی از قبیل جمعیت کنونی جهان ، متولدین امسال، متولدین امروز، مرگ و میر امسال، مرگ و میر امروز و ... را می توانید مشاهده کنید

این وبسایت از ۳۲ زبان مختلف دنیا پشتیبانی می کند  از جمله فارسی و ....

 نکته جالبی که در این سایت به چشم می خورد این است که به شما این توانایی را می دهد که با تغییر ساعت کامپیوترتان آمار مربوط به همان تاریخ را ببینید. مطمئنن این آمار خیلی دقیق نیست . دلیل دقیق نبودن این سایت هم این است که به طور مثال در کشور خودمان ثبت بعضی اطلاعات ۲ یا ۳ روز طول می کشد و بعضی اوقات هم اصلا اطلاعاتی ثبت نمی شود

اما آمار بعضی کشور ها مثل آمریکا و کشور های اروپایی که دقیق است در این سایت به درستی ثبت می شود

برای ورود به این سایت به زبان فارسی  اینجا  و به زبان انگليسي  اينجا  كليك كنيد  و يا بر روي عكس ها كليك كنيد

منبع : Gadget & Pc and Net news

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و نهم شهریور 1389ساعت 16:39  توسط حسین پورغفار  | 

تست آئودی R8در تهران

اگر در حساب بانکی شما بیش از150هزار دلار موجودی باشد و شما فردی علاقه مند به خودروهای سوپراسپرت باشید اولین انتخاب شما چیست؟شما باچنین مبلغی می توانید فراری F430،آئودیR8،آستون مارتین ونتیج وشورولت کوروتZR1 را خریداری کنید.اما هر کدام از این خودروها ویژگی ها و توانمندی های خاص خود را دارند و دارای رنج قیمتی متفاوتی هستند.گرانقیمت ترین خودرو در این گروه فراریF430 با 187 هزاردلار و ارزان قیمت ترین شورولت کوروتZR1 با قیمت 113هزار دلار است. البته در این گروه متفاوت ترین خودرو کوروتZR1 است و تنها وجه مشترک آن قیمت نزدیک آن به دیگر خودروها است.قبل از هرچیز اطلاعات مختصری در مورد خودروها ارائه می کنیم.

اسب سرکش ایتالیایی گرانقیمت ترین خودرو در این گروه است،قیمت نمونه ی پایه آن از 187 هزار دلار آغاز می گردد،فراری F430 از یک پیشرانه 8سیلندر خورجینی تنفس طبیعی به حجم 4.3لیتر برخوردار است که دارای قدرت 490 اسب بخار و شتاب صفر تا صد4 ثانیه است.حداکثر سرعت ثبت شده این خودروی1450 کیلوگرمی 315 کیلومتر درساعت اعلام شده است.اما چرا افراد متمول ترجیح می دهند این خودرو را در پارکینگ خود داشته باشند.فراری F430 یکی از سوپراسپرت های زیبا و پرطرفدار در دنیا است.این خودرو علاوه بر قابلیت های مسابقه ای که دارد برای یک رانندگی روزمره نیز مناسب است اما در ترافیک چندان رانندگی با آن لذت بخش نخواهد بود زیرا این اسب وحشی تمایل فراوانی به رخ نمایی دارد.F430 در میان این گروه کاملاً شناخته شده است و چهره خشن آن پرابهت و گیراست.تنها مشکل این خودرو قیمت بالا آن است که با خالی شدن حساب بانکی دیگر نمی توانید از پس مخارج اولیه آن برآیید.

دومین خودرو در این گروه آئودی R8 با قیمت 117هزار دلار است.آلمانی اصیل این گروه همانند دیگر رقیبان خود از یک پیشرانه 8سیلندر با آرایش V شکل برخوردار است.پیشرانه 4.2لیتر R8 قادر به تولید 420 اسب بخار قدرت است و شتاب صفر تا صد این خودرو در مدت زمان 4.6 ثانیه صورت می گیرد همچنین حداکثر سرعت این خودرو به 300 کیلومتر ختم می گردد.R8 برای جوانان عشق سرعت بهترین گزینه است،خودرویی با قابلیت های بسیار فراوان که بیشتر مورد پسند جوانان است.طراحی این خودرو نسبت به دیگر خودروها جذاب است و پرستیژ خاصی دارد.پرداخت چنین هزینه ای برای این خودرو منطقی است اما دیگر رقیبان هزینه کمتری دارند و امکاناتی نزدیک به R8.رانندگی با این خودرو لذت بخش و هیجان انگیز است اما در دراز مدت جذابیت رانندگی کم شده به خصوص آنکه سیستم تعلیق در بعضی از خیابان ها آزارتان می دهد.باخرید R8 می توانید یک خودرو ارزان قیمت40تا50 هزار دلاری دیگر برای خود نیز تهیه کنید.

سومین خودرو در این گروه آستون مارتین ونتیج است.خودروی دست ساز انگلیسی که مدل جدید آن مجهزبه یک پیشرانه 8سیلندر خورجینی با حجم 4.7لیتر و قدرت 420 اسب بخار است.قیمت اعلام شده این خودرو توسط شرکت سازنده در حدود 120 هزار دلار است.خودرویی که افراد متمول اروپایی بخصوص انگلیسی ها علاقه فراوانی دارند تا آن را رانندگی کنند و حداقل یک مدل از آن(ونتیج دارای مدل کوپه و کروکی با پیشرانه 8سیلندر و 12سیلندر است) را درپارکینگ خود داشته باشند.مهمترین عوامل خرید ونتیج لوکس بودن و اصالت انگلیسی غیرقابل انکار آن است.خودرویی که بیشتر در مهمانی ها از و برای فخرفروشی از پارکینگ منزل  بیرون می آید.ونتج قادر است دربهترین حالت رانندگی و از حالت سکون ظرف مدت زمان 4.5ثانیه به سرعت 100 کیلومتر دست پیدا کند.رانندگی با این خودرو بسیار لذت بخش است و برای تمام سنین ایده آل بوده،علاوه بر اینکه شما می توانید در ترافیک سنگین با ونتیج رانندگی کنید و به هیچ عنوان احساس خستگی کنید قادر هستید در اتوبان های خلوت لذت سواری یک سوپر اسپرت را کاملاً احساس کنید.

آخرین خودرو از کشور آمریکا است.شورولت کوروت ZR1 تنها وجه اشتراک آن با دیگر خودروهای گروه قیمت نزدیک است.اگر فاکتور قیمت را درنظر نگیریم بهترین گزینه شورولت کوروتC6 با پیشرانه 8سیلندر 6.2لیتری 430 اسب بخاری است.اما با توجه به درنظر گرفتن قیمت ZR1 در لیست خرید جای گرفت.این آمریکایی پرمصرف قدرتمند ترین پیشرانه را در گروه دارد.ZR1 دارای یک نیروگاه V8 638 اسب بخاری به حجم 6.2لیتر است.این خودرو درمدت زمان 3.4ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر دست می یابد که سریع ترین در گروه محسوب می شود همچنین حداکثر سرعت 330 کیلومتر درساعت برای این غول آمریکایی آن را پیشتاز در گروه کرده است.قیمت تقریبی این خودرو در حدود 113هزار دلار است که برای استفاده روزمره کمی انتخاب عجولانه ای محسوب می شود.زیرا شما می توانید با پرداخت مبلغ کمتری مدل های C6 و Z06 را خریداری کنید.اگر معیار خرید شما خودرویی عضلانی و قدرتمند با توانایی های بالا می باشد بهترین گزینه در این گروهZR1 است اما باید قید لذت رانندگی در شهر را بزنید.این خودرو بهترین گزینه برای رانندگی در اتوبان ها و جاده های پر پیچ و خم برای اثبات هندلینگ فوق العاده است.

در این مقاله سعی کردیم دلایل قانع کننده ای برای خرید آئودیR8 از نگاه یک مشتری داشته باشیم،فرض کنید شما برای خرید،3معیار مد نظر دارید(قیمت مناسب،لذت رانندگی،زیبایی)که با وارد شدن به نمایشگاه خودرو با R8مواجه می شوید وتمام معیارهای مورد نیاز خود را در این خودرو پیدا می کنید.

با ورود محصول جدید آئودی به بازارهای جهانی عرصه برای بسیاری از خودروسازان تنگ شد.در شماره 146 هفته نامه دنیای خودرو مطلبی در مورد جدال میان آئودیR8 و آستون مارتین ونتیج به چاپ رساندیم.حالا دوباره فرصتی پیش آمد تا به کمک دوستان سومین R8 وارد شده به کشور را جداگانه و در مدت زمانی طولانی تر آزمایش کنیم.

خودروی مورد آزمایش دارای رنگ قهوه ای است که در آن خبری از پکیج گرانقیمت هشت هزار دلاری بیرونی و داخلی فیبرکربن سیگما نیست.چهره آئودی R8 بسیار پرابهت و جذاب است.در قسمت جلو ورودی های هوا جهت هرچه بهتر خنک کردن ترمزها و چرخ ها،چراغ های زنون و نواری شکلLED و کاپوت یک تکه که گلگیرهای جلو را نیز در برگرفته زیبایی خاصی را برای خودرو به ارمغان آورده است.درنمای جانبی رینگ های اسپرت5پره دوبل در ابتدا نظرتان را به خود جلب می کند.درصورت استفاده از فیبرکربن آینه های جانبی،لبه ی شیشه های کناری،پانل درها و قسمتی از بدنه که در پشت درها قرار دارد از این جنس تهیه می گردید و زیبایی خودرو را دوچندان جلوه می داد.زمانی که از پشت به این خودرو نگاه می کنید چراغ های مربع شکل LED و سیستم اگزوز قرار گرفته درون سپر به همراه باله برقی در کنار در موتور شیشه ای حالتی خاص به خودرو بخشیده است.اما زمانی که خودرو در حالت حرکت است و به آن از پشت نگاه می کنید،ارتفاع کوتاه و چسبیده به زمین باعث می شود که R8را همانند یک مار خزنده تصور کنید.در خودرو را باز می کنیم،رنگبندی کابین علاوه بر حس اسپرت بود لوکس بودن کابین را گوشزد می کند.قسمتی از کنسول مرکزی و تودری ها در صورت سفارش مشتری از فیبرکربن تهیه می گردد که در خودرو مورد آزمایش کابین از چرم طبیعی با دورنگ سفید و قهوه ای پوشانده شده بود همچنین در بعضی از قسمت های داخل کابین از پلاستیک های باکیفیت استفاده شده است.بخش اعظمی از غربیلک فرمان از چرم قهوه ای تهیه شده است این رنگ نیز درپوشش داشبورد،ترمز دستی،بخشی از سردنده و تودری ها نیز به چشم می خورد.صندلی ها،بخشی از تودری ها و کنسول مرکزی نیز به رنگ سفید طراحی شده اند.البته دربعضی از قسمت ها همانطور که اشاره شد از پلاستیک های مقاوم و با کیفیت با رنگ مشکی استفاده شده است.

زمانی که برروی صندلی های اسپرت آئودی قرار می گیرید ،صندلی ها به خوبی شما را در برمیگیرد و حس اسپرت بودن را به شما القا می کند ارتفاع کوتاه و گود صندلی ها باعث شده تا درحین رانندگی تسلط بهتری برروی فرمان و خودرو داشته باشید.صندلی و آینه های برقی را تنظیم می کنیم،سوئیچ را در جای خود قرار داده و پیشرانه را روشن می کنیم زمانی که پیشرانه را روشن می کنید،عقربه دور موتور یک دور کامل را تا دور 9هزار طی می کند و بعد در جای خود قرار می گیرد.آئودی R8 دارای یک نیروگاه 8سیلندر با آرایش خورجینی است،قلب تپنده ی 4.2لیتریR8 قادر به تولید 420 اسب بخار قدرت در دور موتور7800 است.همچنین این پیشرانه قادر به تولید حداکثر گشتاور317 پوند بر فوت در دور موتور بین3500 تا 7500 است.با چنین پیشرانه ای شما قادر هستید در مدت زمان 4.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنید.

کمربند ایمنی را می بندیم ترمز دستی را خوابانده و دنده را در حالتA قرار می دهیم و حرکت خودرو را آغاز می کنیم صدای پیشرانه به همراه سیستم اگزوز سمفونی زیبایی را ایجاد می کند.در ابتدا مسیری کاملاً خلوت را برای آزمایش درنظر می گیریم،اتوبان چمران به سمت ولنجک مسیری مناسب بود.درابتدا قابلیت های حرکتی R8 در مسیر صاف و خلوت را می سنجیم.عبور آئودیR8 چه در شمالی ترین نقطه تهران و چه در جنوبی ترین نقطه تهران باعث می گردد ناخودآگاه سرتان به سوی خودرو برگردد. فرمان خودرو کاملاً در دستانتان جای دارد و با کوچکترین اشاره عکس العمل از خود نشان می دهد.چیدمان کابین به خوبی صورت گرفته است و هردو سرنشین به راحتی می توانند از دکمه های قرار گرفته برروی کنسول استفاده کنند.دربالاترین قسمت دریچه های سیستم تهویه و LCD رنگی قرار دارد.این قسمت به همراه ادوات سیستم صوتی کاملاً با کنترل های سیستم تهویه جدا شده اند.حفره ای کوچک سیستم تهویه و جعبه دنده را از سیستم صوتی جداکرده است.دسته دنده اسپرت که شبیه به جوی استیک است در یک فضای دایروی قرار گرفته که در پشت آن دکمه های تنظیم سیستم تعلیق،غیرفعال نمودن ESP،چراغ هشدار دهنده،باله عقب و سنسور پارک قرار دارد.در انتهای کنسول وسط دوعدد جالیوانی و دریچه ورودی AUX و جایی برای تلفن همراه قرار دارد و در انتهای آنCD چنجر 6خشابی قرار دارد.درپشت صندلی ها یک توری قرار دارد که می توانید ساک دستی خود را درآن قرار دهید.همچنین یک شیشه مستطیلی درپشت سر شما پیشرانه 8سیلندر را نشان می دهد.

سرعت خودرو را به مرز 80 کیلومتر می رسانیم و با فشار محکم برروی پدال گاز سرعت خودرو را افزایش می دهیم،در این زمان جعبه دنده با تعویض دنده در دور8000(حالت sport)شتاب بالایی را دراختیار قرار می دهد.هماهنگی پیشرانه با جعبه دنده به نسبت آستون مارتین بسیار عالی است،در ونتیج پیشرانه کمی کندتر ظاهر می شود اما در R8 این موضوع کاملاً منتفی است.درسرعت های بالا صدای سیستم اگزوز به خوبی شنیده می شود اما درصورت استفاده از سیستم صوتی Bang & olufsen با 5بلندگوی قدرتمند تنها می توانید از موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرید و دیگر خبری از سمفونی پیشرانه و سیستم اگزوز نیست.

لاستیک های پیرلی مدل P-ZERO در اندازه 19ZR35/235(جلو) و 19ZR30/295(عقب) و تقسیم وزن 56درصد عقب و 44درصد جلو درکنار وزن 1880 کیلوگرمی خودرو باعث شده تا چسبندگی خودرو در تمامی سرعت ها به خوبی برروی زمین حفظ گردد.رانندگی با R8 در تمامی لحظه ها لذت بخش و هیجان انگیز است کوچکترین اشاره به پدال گاز سرعت خودرو را افزایش می دهد که برای کنترل هرچه بهتر خودرو می توانید از ترمزهای دیسکی سرامیکی 380 میلی متری با چهار پیستون در جلو و 356 میلی متری با چهار پیستون در عقب استفاده کنید.

در کل R8 را می توان خودرویی مناسب برای استفاده های روزانه دانست که تمامی افراد بدون توجه به سن خود می توانند با این خودرو رانندگی کنند.R8 با ظاهری بسیار زیبا و در عین حال خشن گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که بعد از کار روزانه علاقه دارند تا به باشگاه های ورزشی بروند.چسبندگی خودرو و نوع سیستم تعلیق آن رانندگی فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد.امکانات فراوان در قبال پرداخت چنین مبلغی راضی کننده است.محاسن این خودرو فراوان تر از معایب است اما تنها ایراد سیستم تعلیق خودرو بوده که درخیابان های غیراستاندارد تهران کمی کابین را می لرزاند و آرامش را سلب می کند.

درپایان ضمن  تشکر از مدیریت محترم هنرکده کیانفر جهت در اختیار قرار دادن این خودرو از مدیریت LUXURYCAR برای هماهنگی های لازم تشکر می کنیم.

        

               برای دیدن بقیه عکس هاومطالب به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه هجدهم شهریور 1389ساعت 16:10  توسط شهریار شاهمرادی  | 

آئودی A5 کوپه برنده طراحی سال 2010 در آلمان شد

 

هیات طراحی آلمان The German Design Council رتبه اول طراحی محصول در آلمان را از میان 23 کاندیدا، به طرح آئودی A5 کوپه 2010 داده اند. این مسابقه یکی از معتبرترین مسابقات طراحی آلمان است که توسط وزارت اقتصاد و تکنولوژی آلمان برگزار می گردد. نخستین دور این مسابقات با عنوان Germany’s Award for Good Design در سال 1969 برگزار شده است. از سال 2006 مسابقات به صورت سال به سال و در سطح بالاتری انجام می گیرد و در قالب طراحی محصول و طراحی ارتباطات (communication design) می باشد.

مراسم رونمایی از خودرو در نمایشگاه بین المللی واقع در شهر فرانکفورت آلمان و در 12 فبریه 2010 خواهد بود. به طور کل 23 طرح از طراحان مشهور جهان برگزیده شده است. تا کنون اسکچ هایی از طراحی خارجی و داخلی A5 تا به حال رو نمایی شده است.

آئودی A5 آئودی A5

آقای Stefan Sielaff رئیس بخش طراحی آئودی می گوید:
گروه طراحی آئودی خیلی خرسند است از این که توانسته بار دیگر طرحی تازه از برند آئودی را به جهانیان نشان دهد. گروه طراحی آئودی به خود می بالد از این که توانسته ژن خودروی آئودی را در این طرح نیز پیاده کند و اصالت خود را همچنان حفظ کند. و این حاکی بر آن است که در این گروه طراحان و داوران عالیقدری کار می کنند.

آقای Wolfgang Egger سرپرست بخش طراحی آئودی اضافه می کند: آئودی A5 کوپه یک خودروی کلاسیک دو در، اسپرت، تیونینگ و کوپه با عملکردی قوی و با ظاهری جسورانه می باشد. زبان طراحی آئودی همواره به سوی پیشرفت خواهد بود.

آئودی A5 آئودی A5

آئودی A5 در دو واژه اسپرت و ظرافت خلاصه شده است. رانندگی راحت و ظریف دو عامل مهم در هنگام راندن خودرو به خصوص در زمان های طولانی می باشد.

آئودی A5 چهارمین طرح برگزیده ای است که به طور رسمی در طراحی آلمانی رتبه اول را از آن خود کرده است. طرح های دیگری که در این زمینه مشارکت داشته اند آئودی A4، A3 و A2 می باشند.

آئودی A5 آئودی A5

خودروی آئودی A5 در سراسر جهان از ماه ژوئن 2007 تا سپتامبر 2009 به تعداد 112000 دستگاه فروخته شده است که این تعداد بسیار عالی می باشد این خودرو در کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلستان، فرانسه و ایتالیا نیز به فروش رسیده است.

برندگان برگزیده توسط داوران و کارشناسان خبره در کارشان انتخاب می شوند این کارشناسان در صنعت، در رسانه یا در کارهای ویژه طراحی محصول مشغول به کار هستند. این داوران عضو وزارت اقتصاد و تکنولوژی می باشند

+ نوشته شده در  پنجشنبه هجدهم شهریور 1389ساعت 15:57  توسط شهریار شاهمرادی  | 

دوچرخه هاي ديدني

دوچرخه هاي ديدني

  • يك دوچرخه تاشو كه مي توان آن را به كوچكترين اندازه ممكن تبديل كرد

دوچرخه تا  شو

  • يك دوچرخه تاشوي ديگر

دوچرخه تاشو

  • اين دوچرخه زيبا هم برنده مسابقه بين المللي طراحي دوچرخه در سال 2006 شده است.

دوچرخه اي با طراحي شگت انگيز

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم شهریور 1389ساعت 13:12  توسط شهریار شاهمرادی  | 

ماشين پرنده

ماشين پرنده

آنچه در اين متن مي خوانيد ترجمه اي از سايت تبليغاتي اين وسيله غير عادي است بنابراين در آن مبالغه هايي هم شده است و هدف از ترجمه اين متن فقط آشنايي با اين وسيله است و نه تبليغ يا چيز ديگري. به اميد آنكه از محتواي اين صفحه لذت ببريد.

مولر اينتر نشنال با هدف ساخت يك وسيله  پرواز ( VTOL ) كه قابل استفاده بوده و قيمت آن در حد استطاعت اشخاص براي خريد آن باشد تأ سيس شد

بگذاريدماشين پرنده m400را با وسايل نقليه در دسترس  مقايسه كنيم. ماشيني با بالاترين تكنولوژي روز را انتخاب كنيد. فراري، پورشه، مازراتي، لامبورگيني يا ماشينهاي عمومي تر مانند آكورا، هوندا آكورد و مانند آن به نظر مي رسد كارخانه هاي اين ماشينها درباره  آيروديناميك كاملآپيشرفته  و بهبود يافته اتومبيل هايشان جار مي زنند. صنايع هوا و فضا از آغاز با آيروديناميك سروكار داشته اند در صنعت اتوماتيك قابليتهاي زيادي براي آيروديناميك، سيستم تعليق پيشرفته كنترلرهاي كامپيوتري وجود دارند و سيستمهاي بلند بالا ادامه دارند اين مهندسي پيشرفته چه كاري براي شما مي تواند انجام دهد زمانيكه وقتي محدوديت سرعتي در حدود 60 مايل بر ساعت در اتوبانها وجود دارد كدام اتومبيل مي تواند اين كار را براي شما انجام دهد؟ از گاراژ شما تا مقصد ماشين پرنده m400 مي تواند  به راحتي با سرعتي بيش از 350 مايل بر ساعت حركت كند و به ازاي هر گالن بيش از 28 مايل مسافت مي پيمايد نه ترافيكي و نه چراغ قرمزي و نه جريمه اي براي سرعت زياد و يك حركت كاملآ مستقيم از نقطه ي A به نقطه ي B فقط در كسري از زمان مورد نياز. يك حركت سه بعدي به جاي يك حركت دو بعدي.

تكنولوژي:

اين وسيله قادر است مانند يك هلي كوپتر به صورت عمودي پرواز كرده و فرود بيايد و مانند يك هواپبما يك حركت خطي داشته باشد.

هر چند اين وسيله اختصاصآ براي مسافتهاي كوتاه طراحي شده است كه بتوان از آن به جاي يك اتومبيل استفاده كرد و پرواز با آن بسيار ساده است و در حقيقت پرواز بوسيله يك كامپيوتر انجام مي شود خلبان فقط نياز دارد كه كنترلها را در جهت مورد نظر حركت دهد بنابراين مهارت كمي لازم دارد ( امّا براي شروع اپراتور نياز دارد كه يك جواز اختصاصي خلباني براي تسلط در پرواز و ايمني كه در آن پيش بيني شده است را بگيريد )

تناسب نسبت قدرت به وزن توصيف اساسي براي ماشين پرنده است اگر چه به منظور خلق كردن ايمني و جوابگو بودن از نظر محيطي و قابل قبول بودن از نظر اقتصادي كارهايي بايد از طرف كمپاني انجام مي شد كه شامل موتور و بدنه وسيله مي باشد:

بدنه:

يك ايركرافت VOLTبا قدرت زيادش بايد آيروديناميك باشد و در سرعت بالا كار آمد باشد تا به طور موثر از قدرت نهاده شده در آن استفاده كند بنابراين اين ماشين پرنده آيروديناميك متناسب را نداشته باشد مصرف سوخت افزايش مي يابد و ماكزيمم فاصله ي قابل پيمودن بوسيله ي آن نا معقول خواهد شد همينطور بدنه ي ايده آل بايد سبك وزن باشد تا وسيله ي ما بتواند نسبت قدرت به وزن مناسبي را كسب كند آخر اينكه محكم باشد براي ثبات و ايمني سرنشين.

 

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم شهریور 1389ساعت 13:10  توسط شهریار شاهمرادی  | 

زيباترين اتومبيل هاي تاريخ

اتومبيل هاي به ياد ماندني تاريخ

تالبوت 1937 ــ 1939

طراح نابغه و صاحب سبك جوزف فيگوني و اويديو فالاچي به عنوان كسي كه تأمين مالي پروژه ها را به عهده داشت طرح هاي زيبايي در دهه 30 ميلادي خلق كردند.

فيگوني طراح فوق العاده اي بود كه آمريكايي ها او را كوچك تر از آنچه بود مي دانستند. فيگوني طرح هاي مختلفي از اتومبيل هاي مسابقه اي تا هواپيما و طرح هاي با قابليت آيروديناميك بالا خلق كرد ولي يك طرح او سرآمد همه بود.

اتومبيلي كه در تصوير ملاحظه مي كنيد براي سالها طراحي بود كه همه در مورد آن يك چيز را تأكيد مي كردند و آن اين بود كه اين طراحي بدنه هيچوقت قديمي نمي شود.

 

بوگاني مدل 57s آتالانتيك 1937 ــ 1938

مدل 57s بوگاتي اتومبيلي بود كه از منيزيم و آلومينيوم ساخته شده بود. و طراح آن كسي نبود جز جين بوگاتي. اما اين فلزات قابليت جوش يا لحيم نداشتند. و بدنه اين اتومبيل از بيرون پرچ شده است.

 

آلنارومئو 8c 2900 ــ 1935 ــ 1939

اين اتومبيل به عنوان اتومبيل برتر در بين همه ابر اتومبيل هاي تاريخ انتخاب شده است و قهرماني مسابقات گرند پريكس را در كارنامه خود دارد. طراحان اين اتومبيل آمادئو د ميچيلي و جيواني رسي هستند. بسياري از كلكسيونرهاي اتومبيل با افتخار يك آلفارومئوي 8c را در مجموعه خود نگه مي دارند كه البته اكثر آنها فقط بدنه اين اتومبيل را به ارث برده اند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم شهریور 1389ساعت 13:3  توسط شهریار شاهمرادی  | 

گرانترين اتومبيل هاي جهان

گرانترين اتومبيل هاي جهان (قسمت اول)

در اين مقاله 10 اتومبيل از گرانقيمت ترين اتومبيل هاي جهان به طور مختصر معرفي مي شوند. كه در بين آنها ابر اتومبيل هاي اسپرت و اتومبيل هاي لوكس و تجملاتي هم ديده مي شوند.  و البته در اول ليست بوگاتي ويرون افسانه اي، يعني قويترين و سريعترين اتومبيل دنيا قرار دارد.

1ــ بوگاتي ويرون  قيمت: 1700000 دلار

بوگاتي ويرون 1604قويترين و گرانترين و سريعترين اتومبيل مجاز براي حركت در خيابانهاست و سرعت بالاي 400 كيلومتر بر سرعت (407 كيلومتر بر ساعت) آن ثبت شده است. بيشترين آمار توليد اين اتومبيل در سال 2005 ميلادي بوده است. اين اتومبيل بوسيله فولوكس واگن AG ساخته مي شود(آن قسمتي كه كمپاني خريداري شده ي بوگاتي را اداره مي كند) اسم اين مدل بوگاتي از نام راننده اي كه براي اولين بار در سال 1939 مسابقات 24 ساعته لمان را برد گرفته شده است. موتور ويرون از نوع W16 ميباشد يعني يك موتور 16 سيلندر در 4 رديف كه در هر رديف 4 سيلندر وجود دارد و نحوه آرايش اين رديفها به شكل حرف W انگليسي است.

براساس اظهارات كمپاني فولوكس واگن موتور مدل توليد انبوه ويرون 1040 تا 1020 اسب بخار توان توليد مي كند. البته اين اعداد براساس اسب بخار متريك است و با اسب بخار SAE اين توان مي شود 1026 تا 1006 اسب بخار بنابراين در آمريكا قدرت موتور آن 1001 اسب بخار اعلام شده است. به هر حال اين موتور ركورددار بيشترين توان براي يك اتومبيل قابل رفت و آمد در خيابان است.

2ــ فراري انزو  قيمت: 1000000 دلار

اين اتومبيل 12 سيلندر با نامهاي فراري انزو F60 در بازار شناخته شده است، كه نام بنيان گذار كمپاني فراري را برآن نهاده اند. فراري انزو در سال ميلادي 2003 با تكنولوژي اتومبيل هاي فورمول يك ساخته شد. كه از آن جمله مي توان به بدنه از جنس فيبر كربن، سيستم تعويض دنده پي در پي (مانند موتور سيكلت براي سرعت تعويض دنده) و ديسك ترمزهاي از جنس سراميك كربن اشاره كرد. همينطور از تكنولوژيهايي كه استفاده از آنها در مسابقات فورمول يك مجاز نيست هم استفاده شده است. مثلاً در اين مدل فراري از آيروديناميك فعال استفاده شده است. و عملكرد آن به اين گونه است كه بعد از رسيدن اتومبيل به سرعت 301 كيلومتر بر ساعت نيروي فشاري بر اتومبيل (به سمت پايين) به حداكثر مقدار خود يعني 775 كيلوگرم مي رسد در اين زمان كامپيوتر اتومبيل وارد مدار ميشود اسپويلر عقب را به گونه تغيير مكان مي دهد تا نيرو از اين بيشتر نشود.

3ــ پاگاني زوندا ــC12F  قيمت: 741000  دلار

از اين اتومبيل اولين بار در نمايشگاه اتومبيل جنوا در سال 2005 پرده برداري شد. در بين اتومبيل هاي ساخت كمپاني پاگاني بر روي هيچ اتومبيلي به اندازه اين اتومبيل كار مهندسي و اصطلاحات نشده است. زوندا از مدلهاي قديمي خود چيزهاي زيادي به ارث برده است از آن جمله موتور 7.3 ليتري V12 آن است. ولي قدرت آن تا 594 اسب بخار زياد نشده است. يك موتور ويژه سفارشي اسپرت با  قدرت 641 اسب بخار نيز براي سفارش موجود است. كمپاني سازنده ادعا كرده است اين اتومبيل مي تواند در زمان 3.2 ثانيه از صفر به 97 كيلومتر در ساعت برسد. حداكثر سرعت اين اتومبيل بيش از374 كيلومتر بر ساعت مي باشد و ترمزهاي بسيار قوي آن را به راحتي از 300 كيلومتر بر ساعت به صفر مي رساند اين اتومبيل از نسبت قدرت به وزن خوبي برخوردار است (384) كه اين رقم براي فراري انزو 356 است.

4ــ Koenigsegg CXX   قيمت 600910 دلار

CXX مخفف كوپه مسابقه اي است. مدل X با ورودي خود جشن 10 سالگي اولين مدل از سري اتومبيل هاي CC بود. اين اتومبيل بيشتر براي بازار آمريكا ساخته شده است تا ديگر كشورها و از قوانين آن پيروي مي كند موتور 4.7 ليتري تمام آلومينيومي آن داراي 32 سوپاپ است و از نوع V8 است و بوسيله 2 سوپر شارژر قوي تقويت مي شود. اين موتور 806 اسب بخار توان توليد مي كند و گشتاور آن 920 نيوتن متر است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم شهریور 1389ساعت 13:1  توسط شهریار شاهمرادی  | 

فولوكس بيتل با موتور جت

 فولوكس بيتل با موتور جت!

فولوكس واگن بيتل سمبلي از زندگي مدرن بعد از جنگ جهاني دوم بود كه تا چند سال پيش هنوز در مكزيك توليد مي شد.

اين فولوكس با سابقه توليد بيش از 50 سال يكي از اتومبيلهاي با سابقه توليد بالا در تاريخ است. اين ماشين با صداي منحصر به فرد و موتور چهار سيلندري كه با هوا خنك مي شد و طراحي كره اي شكل آن براي همه شناخته شده بود. تا اينكه كمپاني فولوكس واگن تصميم به ساختن دوباره اين اسطوره كرد.

فولوكس بيتل جديد

50 سال بعد از معرفي اولين فولوكس واگن بيتل مدل جديد اين اتومبيل متولد شد. اما اين اتومبيل تفاوتهايي با مدل قديمي داشت. موتور آن عقب اتومبيل نبود، قيمت آن خيلي ارزان نبود و آن صداي منحصر به فرد را نداشت. موتورهاي مختلف بنزيني و ديزل براي اين اتومبيل قابل سفارش است. اما در طراحي متفاوت آن از برادر بزرگتر خود چيزهايي به ارث برده بود. اما حقيقت اين است كه طرفداران فولوكس بيتل چيزي بيش از اين مي خواستند.

فولوكس بيتل با قدرت جت

اما كمپاني هاي تيونينگ بي كار ننشستند. و هر چيزي كه براي موتور داخلي و خارجي آن! تصور كنيد در نظر گرفته اند. و عملاً  مي توانيد فولوكس بيتل مورد علاقه خود را سفارش دهيد.

تصور كنيد چه اتفاقي مي افتد كه يك متخصص با مدرك دانشگاهي PHD  از استنفورد بخواهد روي اين اتومبيل بهينه سازيهايي انجام دهد؟ و اينجاست كه انقلابي در دنياي تيونينگ رخ مي دهد. فولوكس واگن بيتل با موتور جت پا به ميدان مي گذارد.

بر روي اين اتومبيل سه در موتور جت يك هلي كوپتر كار گذاشته شده است بدون آنكه موتور اصلي آن را برداشته باشند.

شركت تيونينگ اذعان مي كند كه هدف آنها طراحي اتومبيلي بوده است كه در عين حال كه از موتور جت استفاده مي كند بتواند در خيابانها و جاده هم رفت و آمد كند. صندلي هاي عقب خودرو برداشته شده و موتور جت ساخت جنرال الكتريك به جاي آن نصب شده است. اين موتور براي قرار گرفتن در پشت خورو بسيار بزرگ است بنابراين 150 سانتي متر به طول آن اضافه شده و يك سوراخ در پشت آن ايجاد شده است. البته بايد 2 تا 3 متر هم براي طول شعله در پشت خودرو در نظر گرفت.

موتور جت را نمي توانيد هر وقت دلتان خواست روشن كنيد. فقط زمانيكه در حال حركت هستيد مي توانيد آن را روشن كنيد، علت اين است كه موتور جت آن به قدري قدرت دارد كه اگر در زمان توقف اتومبيل آنرا روشن كنيد مي تواند از پنجره جلوي خودرو به بيرون پرتاب شود.

كمپاني تيونينگ نتوانسته است حداكثر سرعت اتومبيل را بيازمايد چون فولوكس مذكور را در باندي كه طول كافي نداشته است آزمايش كرده و به سرعت نهايي نرسيده است.

فولوكس بيتلي كه جواز رانندگي در خيابانها را كسب كرده است از قدرت موتور جت آن كاسته شده تا در ترافيك روزمره قابل استفاده باشد.

اين فولوكس يك اتومبيل فوق العاده و غير معمول است كه افراد زيادي مي خواهند آنرا امتحان كنند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم شهریور 1389ساعت 12:58  توسط شهریار شاهمرادی  | 

سريعترين اتومبيل هاي دنيا

 

سريعترين اتومبيل دنيا

كسانيكه به دنياي اتومبيل علاقه مند هستند كه حداكثر سرعت ، شتاب يا حتي زمان متوقف شدن ( قدرت ترمز ) يك اتمبيل از عواملي هستند كه مي توانند يك اتومبيل را در بين بزرگان اين صنعت مطرح كنند. حال اگر قرار باشد سريعترين اتومبيل جهان را انتخاب كنيد چه روشي را انتخاب مي كنيد. حداكثر سرعت يكي از مقاديري است كه اندازه گيري مي شود. اما بيشتر كمپاني ها نمي توانند اطلاعات دقيق از حداكثر سرعت اتومبيل توليدي خود بدست آورند. چون فراهم كردن فراهم كردن همه شرايط لازم براي اينكه بتوان يك اتومبيل را به حداكثر سرعت خود رساند مشكل است. شرايطي مانند باد مخالف شرايط جاده و ... مانع از اندازه گيري هاي دقيق و عادلانه مي شود. اما يك عامل مهم ديگر براي ارزيابي يك اتومبيل شتاب آن است. براي تعيين شتاب زماني را كه طول مي كشد تا اتومبيل از حالت سكون به يك سرعت مشخص برسد را اندازه مي گيرند.

هنوز بهترين روش اثبات شده براي تست سرعت يك اتومبيل آزمايش شتاب از حالت سكون تا 100 مايل بر ساعت ( معادل 160 كيلو متر بر ساعت ) و توقف بلافاصله از 160 كيلومتر در ساعت تا حالت سكون است با اين آزمايش بيشتر قابليتهاي اتومبيل را مي توان ارزيابي كرد.

 

1- اولتيما GTR

اين ابر اتومبيل تازه وارد نسخه بازسازي شده براي جاده از اتومبيل مسابقه اي يك كمپاني انگليسي است كه يك موتور تقويت شده شورولت خورجيني 8 سيلندر است و 730 اسب بخار توان توليد مي كند اين ابر اتومبيل 0 تا 96 كيلومتر در ساعت را در 2.6 ثانيه طي مي كند و در زمان 5.3 ثانيه از جالت سكون به 160 كيلومتر در ساعت رسيد و با سرعت 2.6 ثانيه طول كشيد تا به بايستد. البته بدون سيستم الكترونيكي و سيستم ترمز اين ركورد ثبت شده است.

 

2- بوگاتي ويرون

قرار گرفتن در رده دوم هيچ چيز از قابليتها و نام اين اتومبيل كم نمي كند. اين اتومبيل مفاهيم جديدي براي يك ابر اتومبيل تعريف كرده است. در حاليكه رقباي اين اتومبيل فضاي داخلي تنگ، پر سر و صدا و گرمي داشتند. ويرون راحتي ولذت را براي سرنشينان فراهم مي كند. و زمانيكه داخل آن هستيد از فضاي لوكس و زيباي آن لذت مي بريد. ويرون 2 تن وزن دارد كه در بين رقبا از همه سنگينتر است. و حتي با اين وزن زياد ركورد 9.9 ثانيه را براي 0-160-0 كيلومتر ثبت كرد.ويرون حداكثر سرعتي برابر 407 كيلومتر بر ساعت دارد. اين اتومبيل در حال حاضر سريعترين ابر اتومبيل دنيا از نظر حداكثر سرعت مي باشد. اما نيروي محركه اين ارابه آتشين از يك موتور 16 سيلندر بدست آمده است كه توان 1001 اسب بخار مي تواند توليد كند. اگر در مورد اين اتومبيل اطلاعات بيشتري مي خواهيد مقاله گرانترين اتومبيل هاي جهان را در ياد بگير دات كام بخوانيد.

 

3- اريال اتم

با پولي كه براي خريد يك پورشه كاررا GT فراهم كرده ايد مي توانيد يك دو جين از اين اتومبيل ها را بخريد. اتم بوسيله يك كمپاني كوچك انگليسي با حدود 10 نفر پرسنل ساخته شده است! موتور آن از هنوندا سيويك Type-R گرفته شده است و بوسيله سوپر شارژر تقويت شده است تا 300 اسب بخار توان توليد كند. اما اين اتومبيل كوچك يك برگ برنده ديگر هم دارد و آن وزن 456 كيلوگرمي آن است اتم مي تواند از صفر تا 96 كيلومتر در ساعت را در 2.9 ثانيه طي كند. و ركورد 0-160-0 كيلومتر آن 10.8 ثانيه بود.

 

4- فراري انزو

اين خودرو افسانه اي ركورد 0-160-0 كيلومتر در ساعت را با زمان 10.9 ثانيه را ثبت كرد. اين اتومبيل براي مقابله با ابر اتومبيل آشناي مك لارن كه زمان ركورد دار حداكثر سرعت بود ساخته شده است.

 

5- مك لارن F1

اين ابر اتومبيل فقط به يك دليل ساخته شده است آنهم اين است سريعترين بودن! ركورد هاي اين اتومبيل براي سالها دست نيافتني بود. موتور 12 سيلندر خورجيني آن 627 اسب بخار توليد مي كند كه حداكثر سرعت 386 كيلومتر بر ساعت را براي آن به ارمغان مي آورد. زمان 0-160-0 كيلومتر آن برابر 11.5 ثانيه بود.

 

6- پورشه كاررا

قويترين پورشه اي كه تا كنون ساخته شده و به توليد انبوه رسيده اين مدل است موتور 5.7 ليتري آن كه در مركز اتومبيل نصب شده است يك موتور 10 سيلندر خورجيني با تكنولوژي بسيار پيشرفته مي باشد. قسمت هاي زيادي از اين اتومبيل از فيبر كربن ساخته شده است تا وزن آن كاهش يابد از اين ابر اتومبيل تا كنون 1270 دستگاه فروخته شده است كه باعث شده موفقترين ابر اتومبيل از اين جهت باشد. زمان ثبت شده براي اين اتومبيل 11.6 ثانيه است.

 

7- پاگاني زوندا

يك ايتاليايي با قلب آلماني! يكي از عجيب ترين ابر اتومبيل هايي كه به توليد انبوه رسيد است. موتور مرسدس بنز 7.3 ليتري AMG قدرت 555 اسب بخار توليد مي كند. براي سرعت گرفتن تا 96 كيلومتر در ساعت 3.4 ثانيه طول مي كشد و حداكثر سرعت 354 كيلومتر در ساعت براي آن به ارمغان مي آورد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم شهریور 1389ساعت 12:57  توسط شهریار شاهمرادی  | 

تقويت BMW M5

تقويت بي ام و m5

شايد هيچ اتومبيلي مانند بي ام و به اين اندازه مورد توجه كمپاني هاي تيونينگ نبوده است. و علت آن چيزي نيست جز كيفيت ساخت و طراحي فوق العاده بالاي اتومبيل هاي اين كمپاني. شايد برايتان جالب باشد اگر بدانيد سريعترين اتومبيل جهان براساس بي ام و معروف m5 ساخته شده است. خوب اگر موافق هستيد به سراغ بي ام و جي پاور كه تيونينگ شده بي ام و m5 است برويم.

بسياري از مردم وقتي يك بي ام و كه در نام آن حرف m وجود دارد مي بينند ضربان قلبشان بالا مي رود. همانطور كه مي دانيد حرف m نشاندهنده يك اتومبيل اسپرت استاندارد ساخت كمپاني بي ام و است. بي ام و m5 يك اتومبيل اسپرت سالن است كه هر چه راننده نياز دارد در آن يافت مي شود. كه از آن جمله مي توان به داخل لوكس و زيبا، ضريب ايمني بسيار بالا، طراحي شگفت انگيز و يك موتور با شهرت جهاني اشاره كرد. طراحي چنين اتومبيلي در اين كلاس توسط مهندسان  باواريا انجام گرفته است. بدون شك بي ام و m5 يك اتومبيل لوكس اسپرت است. موتور 10 سيلندر 7 شكل (خورجيني) آن 5ليتر حجم دارد. اين موتور كه موتور برتر جهان در سال 2006 ميلادي شناخته شد، تواني معادل 507 اسب بخار در دور 7750rpm توليد مي كند.

آنچه در مورد اين موتور بسيار ارزشمند است بيشترين گشتاور توليدي آن است كه در دور 6100rpm به 520 نيوتن متر مي رسد.  موتور مزبور اين اتومبيل سنگين را در مدت 4.7 ثانيه به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت مي رساند.

تقويت توان بوسيله كمپاني G power

همانطور كه از نام اين كمپاني (G power) مشخص است بهينه سازي ها بيشتر بر روي موتور انجام شده تا طراحي بدنه. با توجه به قابليت هاي بالاي اين اتومبيل كمپاني جي پاور نام اين پروژه را «Hurricane» به معناي طوفان گذارده است.

تمامي اجزاي بدنه با قطعات ساخته شده از فيبر كربن جايگزين شده اند. كه به مراتب از قطعات استاندارد سبكتر هستند. سپر جلو تعويض شده و ورودي هاي هوا بزرگتر شده است و دو اسپويلر در دو طرف اتومبيل نصب شده است حقيقت اين است كه جي پاور بيشتر سعي كرده اتومبيل را به يك وسيله اسپرت لوكس تبديل كند تا به يك خودروي لوكس نمايشي.

سپر عقب هم به گونه اي بهينه سازي و تعويض شده تا كاهش فشار هوا در زير اتومبيل را بهبود بخشد. اگزوزها در دو طرف سپر عقب كمي حالت مخفي دارند. بهينه سازي هاي بيرون اتومبيل با رنگ آميزي سقف و كاپوت (كه كمي تيره تر از كل بدنه است) پايان مي يابد.

موتور m5 ما با دو كمپرسور هوا تقويت شده و توان موتور به 730 اسب بخار در 8200rpm و گشتاور آن به 700 نيوتن متر در دور 7200rpm رسيده است. با چنين قدرتي بايد مراقب آسفالت خيابان باشيد!

اين مقادير واقعاً شگفت انگيز هستند و مي توانند اين اتومبيل 2 تني را ظرف مدت 4.2 ثانيه به سرعت 100 كيلومتر در ساعت برسانند. و بدون سيستم محدود كننده سرعت (كه در آلمان روي خودروها نصب مي شود و با برداشتن آن گارانتي خودرو حذف مي شود.) مي تواند به سرعت 340 كيلومتر بر ساعت دست يابد.

توان 730 اسب بخار و اين سرعت بالا احتياج به يك سيستم تعليق و فنر بندي متناسب نياز دارد. بنابراين براي اين m5 به تعداد 9 نوع مختلف سيستم تعليق در نظر گرفته شده است كه به انتخاب مشتري نصب مي شود.

براي اتومبيلي با چنين شتاب و سرعتي بايد سيستم ترمز مطمئني داشته باشيد. بنابراين ديسك هاي ترمز بزرگتر كه بر روي آن 6 پيستون قدرتمند قرار دارند وجود دارد تعبيه شده است، تا اين غول آهني را متوقف كند.

جالب است بدانيد اين بي ام و توانست در تاريخ 31 ژانويه 2008 در پيست پاپنبورگ به سرعت 360 كيلومتر درساعت دست پيدا كند و عنوان سريعترين بي ام و جهان را به خود اختصاص دهد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم شهریور 1389ساعت 12:54  توسط شهریار شاهمرادی  | 

بوگاتی ویرون

 

بوگاتي 16.4 EB ويرون پورسانگ

آيا تا به حال براي شما پيش آمده كه در خواب رويايي فوق العاده زيبا داشته باشيد؟ در حالي كه سوار بر سريعترين خودروي سياره خاكي هستيد؟! و در روياي خود آنقدر پول داريد كه نمي دانيد با آن چكار كنيد؟ اگر پاسخ شما مثبت باشد بايد بگويم ياد بگير دات كام براي شما اين رويا را تكميل و ترسيم مي كند. بله اين رويا همان بوگاتي ويرون افسانه اي است اما نه يك ويرون معمولي؟! بلكه مدل اصلاح شده به تعداد محدود يعني 5 دستگاه در تمام دنيا با نام بوگاتي EB 16.4.

 

ويرون پورسانگ

در حقيقت ويرون پورسانگ دچار بهينه سازي هاي زيادي نسبت به يك ويرون معمولي نشده است. ولي ظاهر منحصر به فرد اتومبيل در نگاه اول جلب توجه مي كند. ويرون آنقدر كامل است كه بهينه سازي موتور و فضاي لوكس داخل تقريباً غير ممكن است و بيشتر توجه به قطعات خارجي و بدنه اتومبيل بوده است.

كمپاني تيونينگ شاسي و بدنه را به صورت يك تكه از دو ماده (آلياژي ويژه از آلومينيوم و فيبر كربن) ساخته است.

در مورد موتور هيچ تغييري ايجاد نشده است. اما به خاطر استفاده از مواد و فلزات فوق سبك وزن 100 كيلوگرم از وزن اتومبيل كاسته شده است. بنابراين نسبت قدرت به وزن اتومبيل به 1.88 كيلوگرم به اسب بخار مي رسد. با توجه با 1000 اسب بخاري كه در زير درپوش موتور وجود اين مدل ويرون بايد كمي سريعتر از يك ويرون معمولي باشد.

ويرون پورسانگ به مراتب جذاب تر و گيراتر از يك ويرون معمولي است. اما چگونه مي توان يكي از آنها را خريداري كرد؟ در پاسخ بايد گفت هر 5 مدل ساخته شده در 24 ساعت اول فروش رفته اند بنابراين براي بدست آوردن يكي از آنها بايد به دنبال يك دست دوم آن باشيد!

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم شهریور 1389ساعت 12:52  توسط شهریار شاهمرادی  | 

دانلود کتاب راز داوینچی (The Da Vinci Code )

رمز داوینچی  نام رُمانی کارآگاهی و ماجرایی است از نویسندهٔ آمریکایی، دن براون که از فروش و استقبال گسترده‌ای در سراسر جهان برخوردار بوده‌است و در فاصله چند سال پس از چاپ آن، یک فیلم سینمایی و یک بازی ویدئوئی هم بر اساس آن ساخته شده‌است.

این کتاب قسمت دوم از سه‌گانهٔ براون است. قسمت اول آن در سال ۲۰۰۰ با نام " فرشتگان و شیاطین " به چاپ رسید. قسمت سوم از سه‌گانهٔ براون نیز با نام " نماد گمشده " درسال ۲۰۰۹ به چاپ رسید.

این رمان در سال ۲۰۰۳ بازار را تسخیر کرد و فروشش حتی از مجموعه هری پاتر نیز پیشی گرفت. تا می ۲۰۰۶ بیش از ۶۰ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسیده است و به ۴۴ زبان (از جمله فارسی) ترجمه شده است. محبوبیت و شهرت این کتاب به جایی رسید که شرکت‌های مسافرتی در سرتاسر دنیا، تورهایی ایجاد کرده‌اند که حول وقایع این کتاب می‌گردد و شرکتهایی مثل شرکت "راوینچیز " مسابقاتی با استفاده از مفاهیم کتاب ایجاد کرده‌اند. در ضمن یک فیلم سینمایی و یک بازی ویدئوئی نیز بر اساس آن ساخته شده اند.

بقیه مطالب در ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه شانزدهم شهریور 1389ساعت 20:6  توسط حسین پورغفار  | 

عکس های جالب از بازیگران

برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب برو....


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه چهاردهم شهریور 1389ساعت 22:40  توسط آرمین کریملو  | 

آیپاد تاچ جدید وارد بازار شد.

          miladhalibak

بقیه ی عکس ها در ادامه ی مطلب...

منبع:


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه چهاردهم شهریور 1389ساعت 14:39  توسط میلاد غلامرضایی  | 

برای راحت تر شدن کار

برای راحت تر شدن کار فقط یک u به کار ببرید:

مثال:www.onlymouod.tk

با تشکر

میلاد غلامرضایی

+ نوشته شده در  یکشنبه چهاردهم شهریور 1389ساعت 14:34  توسط میلاد غلامرضایی  | 

عکس های نیوشا ضیغمی

                 

بقیه ی عکس ها در ادامه ی مطلب...

منبع:miladhalibak


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه سیزدهم شهریور 1389ساعت 18:20  توسط میلاد غلامرضایی  | 

آدرس جدید وبلاگ دبیرستان موعود www.onlymouuod.tk

با سلام خدمت اعضای وبلاگ دبیرستان موعود

آدرس جدید دبیرستان موعود  www.onlymouuod.tk  است.

البته این وبلاگ به کار خود ادامه می دهد و شما هر چی را در وبلاگ بریزید در واقع در سایت ریخته اید.

لطفا نظرات و یا مشکلات خود را از طریق ایمیل یا در قسمت نظرات به اطلاع من برسانید.

ایمیل ما:miladhalibak@gmail.com

با تشکر میلاد غلامرضایی

+ نوشته شده در  شنبه سیزدهم شهریور 1389ساعت 13:35  توسط میلاد غلامرضایی  | 

فهم حقیقت شب قدر

 

برای بقیه مطالب برو که ......


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه هشتم شهریور 1389ساعت 4:8  توسط آرمین کریملو  | 

ویژه نامه شهادت حضرت علی (ع)

 
+ نوشته شده در  یکشنبه هفتم شهریور 1389ساعت 22:40  توسط حسین پورغفار  | 

god(خدا)

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه با هر username  كه باشم، من را connect می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه تا خودم نخواهم مرا D.C نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه با یك  delete هر چی را بخواهم پاك می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه اینهمه friend  برای من add می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه اینهمه wallpaper كه update می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه با اینكه خیلی بدم من را log off نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همه چیز من را می داند ولی SEND TO ALL نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه می گذارد هر جایی كه می خواهم Invisibel بروم

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همیشه جزء friend هام می ماند و من را delete  و ignore نمی كند.

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همیشه اجازه، undo  كردن را به من می دهد


خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه آن من را install كرده است

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هیچ وقت به من پیغام the line busy نمی دهد

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه اراده كنم، ON  می شود و من می توانم باهاش حرف بزنم

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه دلش را می شكنم، اما او باز من را می بخشد و  shout down ام نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه  password اش را هیچ وقت یادم نمی رود، كافیه فقط به دلم سر بزنم

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه تلفنش همیشه آنتن می دهد

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه شماره اش همیشه در شبكه موجود است

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هیچ وقت پیغام no response to نمی دهد

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هرگز گوشی اش را خاموش نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هیچ وقت ویروسی نمی شود و همیشه سالم است

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هیچوقت نیازی نیست براش BUZZ بدهم

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه آهنگ حرف هاش همیشه من را آرام می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه نامه هاش چند كلمه ای بیشتر نیست، تازه spam  هم تو كارش نیست

خدا را دوست دارم ، بخاطر اینكه وسط حرف زدن نمی گوید، وقت ندارم، باید بروم یا دارم با كس دیگری حرف می زنم

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه من را برای خودم می خواهد، نه خودش

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همیشه وقت دارد حرف هایم را بشنود

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه فقط وقت بی كاریش یاد من نمی افتد

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه می توانم از یكی دیگر پیشش گله كنم، بگویم كه
....

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همیشه پیشم می ماند و من را تنها نمی گذارد، دوست داشتنش ابدی است


خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه می توانم احساسم را راحت به آن بگویم، نه اصلا نیازی نیست بگویم، خودش میتواند نگفته، حرف ام را بخواند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه به من می گوید دوستم دارد و دوست داشتنش اش را مخفی نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه تنها كسی است كه می توانی جلوش بدون اینكه خجل بشوی گریه كنی، و بگویی دلت براش تنگ شده

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه ، می گذارد دوستش داشته باشم ، وقتی می دانم لیاقت آنرا ندارم

خدا را دوست دارم به خاطر اینكه از من می پذیرد كه بگویم : خدا را دوست دارم ...


+ نوشته شده در  شنبه ششم شهریور 1389ساعت 12:47  توسط میلاد غلامرضایی  | 

مطالب قدیمی‌تر